Reagovanje medijskih udruženja zbog govora mržnje

Novinarska i medijska udruženja reagovala su povodom teksta „Di su naši TV novci“ objavljenom u nedeljniku „Pečat“ 18. januara 2013. godine zbog korišćenja govora mržnje. Novinar Miorag Zarković u tekstu o Radio televiziji Vojvodine navodi da su rukovodioci tog medija „antisrpski jurišnici“.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) je u saopštenju povodom teksta Miodraga Zarkovića, ocenilo da je tekst objavljen sa ciljem da se diskvalifikuju pojedinci koji značajno doprinose programskom unapređenju i izgradnji Radio televizije Vojvodine u javni servis svih građana, nezavisno od njihovog nacionalnog, verskog, ideološkog ili političkog opredeljenja.

Radio televizija Vojvodine najavila je tužbu protiv nedeljnika „Pečat“ i navela da stav “Pečata” na javnu scenu vraća govor mržnje i šovinistički mrak 90-tih: “Na osnovu uvida u nacionalnu pripadnost većine rukovodilaca RTV-a, od kojih su neki pobrojani i u ovom tekstu, ali i na osnovu pregleda programskog sadržaja novosadske televizije, teško je izbeći zaključak da iza tog zločina stoji razgoropađeni hrvatski lobi.”

Novinarka Dubravka Valić Nedeljković smatra da tekstovi koji imaju značajno prisustvo govora mržnje ne bi trebali da budu deo javnog komunikativnog sistema. – Objavljeni tekst spada u govor mržnje, koji nema prave argumentacije, izvor informacija koje bi se mogli smatrati kredibilnim. Isključuje drugu stranu i njen stav o tom pitanju – rekla je Valić Nedeljković. Ona je još dodala da nije stvar u tome da ne treba kritikovati ili iznositi stavove o nekim temama, nego da bi trebalo uvek uključiti više izvora informacija i na osnovu njih raditi istraživačke priče.

U okviru dva televizijska kanala i tri radijske stanice, Radio televizija Vojvodine emituje i program na jezicima nacionalnih manjina. Televizijski program se emituje na deset jezika srpskom, mađarskom, ukrajinskom, rumunskom, rusinskom, hrvatskom, slovačkom, romskom, bunjevačkom i makednoskom. Dok se na radiju realizuju emisije na sedam jezika rusinskom, slovačkom, rumunskom, ukrajinskom,  romskom, mađarskom i na srpskom.

Novinarka Valić Nedeljković ističe da podaci jasno govore da je poslednjih godina skočio rejting Radio televizije Vojvodina. – RTV u visokom stepenu zadovoljava kriterijume javnog servisa i potrebno je podupreti uređivačku politiku koja se zasniva na multikulturalizmu, višejezičnosti i uopšte naporima da javni interes bude stavljen ispred komercijalnog interesa – rekla je Valić Nedeljković.

Prema podacima o gledanost TV progama, koje je sproveo „AGB Nielsen Media Reasrch“ za septembar 2011. godine, u ukupnom auditorijumu Prvi program RTV Vojvodine imala je udeo od 0.9 odsto, dok je u septembru 2012. godine udeo u gledanosti  porastao na 1.2 odsto.

Dunja Grbin