Naslovi u medijima puni govora mržnje

Istraživanja prisutnosti govora mržnje u štampanim medijima u Srbiji i Hrvatskoj kao i njihovim profilima na društvenim mrežama, koje su sproveli Novosadska novinarska škola i Nansen dijalog centar iz Osjeka, pokazuju da je ovaj oblik politički nekorektnog govora još uvek više prisutan u štampanim izdanjima nego na društvenim mrežama.

Politički nekorektan govor ukupno je markiran u 214 tekstova, od čega 131 tekst na stranicama dnevnih novina, a 83 na fejsbuk stranicama tih medija. Pojedinačno, naveći broj tekstova sa govorom mržnje (51) markiran je u Kuriru – fejsbuk izdanju, a najmanje (6) u Jutarnjem listu – fejsbuk izdanju.

Od ukupno 214 izdvojenih tekstova, govor mržnje je u ukupnom korpusu uočen u čak 189 tekstova (88%) i to kroz naslove tekstova. Ovaj rezultat je očekivan s obzirom na to da je naslov mesto u novinama koje prvo skreće pažnju čitaocu i cilj mu je da čitaoca privuče da pogleda, to jest da pročita i ostatak teksta, odnosno da u krajnjem kupi novine.

Monitoring je obuhvatio šest dnevnih novina i to iz Srbije: Kurir, Večernje novosti i Dnevnik, a iz Hrvatske: Jutarnji list, Večernji list i Glas Slavonije, kao i izdanja Kurira, Večernjih novosti, Jutarnjeg lista i Večernjeg lista na stranicama društvene mreže Fejsbuk. Monitoring je sproveden od 7. do 13. oktobra 2013. kada su praćena izdanja pomenutih dnevnih novina, kao i sadržaji koje su ti mediji plasirali na svojim fejsbuk stranicama.

Istraživanje je sprovedeno u okviru projekta Orijentacija: Napred! uz podršku Evropske komisije.

Detaljni rezultati istraživanja dostupni ovde i nalaze se na sajtu www.odaberipravo.org.

Podeli:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *