Medijsku predsedničku kampanju obeležila dominacija Vučića

za sajt1

Ovogodišnju predsedničku kampanju u medijima je pratilo nekoliko organizacija civilnog sektora koje su koristile različite metodologije i korpus istraživanja. Rezultate tih istraživanja predstavili su 30. marta 2017. u Novosadskoj novinarskoj školi Tamara Skrozza iz CRTE, Snežana Đapić iz Biroa za društvena istraživanja, Maja Leđenac ispred pokreta „Podrži RTV“ i Stefan Janjić ispred Novosadske novinarske škole.

Novosadska novinarska škola je u periodu od 2. februara do 29. marta na dnevnom nivou analizirala centralne informativne emisije na Radio televiziji Srbije, Radio televiziji Vojvodine, televiziji N1 i na TV Pinku. Rezultate istraživanje možete pogledati na linku: http://www.novinarska-skola.org.rs/sr/?p=5194 .

CRTA posmatračka misija „Građani na straži“ bavila se analizom naslovnih strana štampanih medija osam dnevnih novina (Blic, Večernje novosti, Politika, Alo, Danas, Kurir, Informer i Srpski telegraf) i četiri nedeljnika (NIN, Vreme, Nedeljnik i Ekspres) u periodu od 15. februara do 23. marta. Od 330 analiziranih naslovnih strana, 72 odsto imalo je prikazane političare i odnosile su se direktno ili indirektno na izbore. Od 239 naslovnica koje su se odnosile na izbore, Vučić je kao dominantna ili manje diominantna ličnost prikazan na 147 naslovnica, od toga 118 puta pozitivno.

Biro za društvena istraživanja – BIRODI je pratio centralne informativne emisije televizija sa nacionalnom frekvencijom: RTS1, TV Pink, TV B92, TV Prva i Happy TV,televizije N1 i sproveo istraživanja stavova građana o ponašanju medija tokom izborne kampanje u periodu od 3. do 23. marta. Snežana Đapić je istakla da je Aleksandar Vučić u prve tri nedelje kampanje kao premijer dobio impozantnu cifru od više od 25.000 sekundi u okviru analiziranih emisija, i dodatnih 13.500 sekundi kao kandidat, što je deset puta više od prvog sledećeg kandidata.

Pokret „Podrži RTV“ je uz pomoć aktivnih građana, a oslanjajući se na zakone i pravilnike, sproveo kvalitativnu analizu i podnosio prijave Regulatornom telu za elektronske medije o nepravilnostima u izveštavanju. Maja Leđenac je navela da je poslato više od 100 prijava povodom „rada RTV u kampanji, koji je pokazao nebalansirano, navijačko izveštavanje, apsolutnu favorizaciju Vučića, kršenje kodeksa i svih zakona i pravilnika, a taj medij se oglušio i na pozive da ima obavezu da omogući građanima da na osnovu kvalitetnih informacija donesu svoju odluku o glasu”.

Svi predstavljeni rezultati imaju zajedničku poruku o ovogodišnjoj kampanji: mediji nisu omogućili jednak prostor svim predsedničkim kandidatima, a kao vrhunac neprofesionalizma je objavljivanje identičnih naslovnih strana sedam dnevnih listova: Blic, Alo, Srpski telegraf, Kurir, Novosti, Politika i Dnevnik sa identičnom promotivnom reklamom Aleksandra Vučića, čime se banalizuje svrha ovakvih istraživanja.

Podeli:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *