Javni servisi zapostavljaju mlade, ostali digitalni mediji stare

Tribina Populizam i mediji

Javni medijski servisi moraju mnogo više da se prilagođavaju mlađoj publici a ne da je zapostavljaju, kao što je danas uglavnom slučaj, rekla je glavna urednica omladinskog “O radija” Radio-televizije Vojvodine Klara Kranjc na tribini “Digitalne tehnologije i nove generacije” održanoj u Medija centru Vojvodine.

“Javni servis mora da prepozna da je mlađa publika ta koja je zapostavljena i da je to publika koju gubimo i da moramo da pređemo i na druge platforme, pre svega multimedijalne”, smatra Klara.

Prema njenim rečima, “O radio” je danas pet koraka unazad u odnosu na ono gde je bio pre dve godine, “umesto da je šest koraka unapred”, i to sve zbog toga što sve previše zavisi od politike.

Kada je reč o digitalnim, novim medijima, oni nisu prilagođeni starijoj publici koja nije odrastala uz nove tehnologije misli profesorica Odseka za medijske studije Filozofskog fakulteta u Novom Sadu i predsednica Upravnog odbora Novosadske novinarske škole Dubravka Valić Nedeljković.

“Digitalni, novi mediji su hibridni i hiperlinkovani i nisu primereni ljudima preko 50 godina” uočila je profesorica Valić Nedeljković.

Kako bi čitanje i shvatanje medija u ovom trenutku moglo da prati njihov brz razvoj, celom društvu je neophodno široko medijsko opismenjavanje, dodala je ona.

“I kako bismo ne samo publiku već i medijske profesionalce naučili šta je odgovoran odnos prema poruci” poručila je ona.

Na medijskom opismenjavanju stručne zajednice – prosvetnih radnika, medijskih profesionalaca, ali i dece, Novosadska novinarska škola i organizacija „Biblioteka plus“ radiće intenzivno naredne tri godine kroz projekat “Digitalni pogon”, organizovanjem stručnog usavršavanja profesora i nastavnika u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, kreativnim praktičnim radom sa učenicama i učenicima kao i transformisanjem biblioteka u infoteke.

Na medijskoj pismenosti radimo još od 2006. godine, a od 2016. realizujemo program „Čitanje medija – razumevanje informacija – medijsko-informaciono opismenjavanje“ kojim podstičemo uvođenje   interaktivnih metoda u nastavu i razvijanje kompetencija za analizu i primenu medija u edukativne svrhe. Program je akreditovao Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.

O unapređenim “biznis modelima” u Srbiji, a kada je reč o medijima, pričao je radijski voditelj Daško Milinović koji je sa kolegom Mladenom Urdarevićem pokrenuo internet radio “Daško & Mlađa”.

Njih dvojica skoro godinu i po dana realizuju jutarnji program samo preko interneta, a kupovinu opreme kao i njihove plate finansiraju slušateljke i slušaoci putem donacija.

“Kada svako da neku siću, nama je to dovoljno da nabavimo opremu i zaradimo platu. Međutim, taj “biznis model” ne mogu da preporučim svima, jer je prilično jedinstven i mi smo se u njemu snašli” rekao je Milinović.

Daško misli da je “povlačenje na rezervni položaj” bio njihov najbolji potez, iako su pre pokretanja svog radija imali emisije u okviru jutarnjih programa na veoma slušanim stanicama “O radiju” kao i radiju “B92” i “As” koji emituju program i preko fm tehnologije.

O digitalnim tehnologijama i novim generacijama učesnici tribine razmenjivali su mišljenja i iskustva u okviru projekta “Populizam i mediji: jačanje participativnih praksi i javnog dijaloga”.

Organizovao ju je Fakultet dramskih umetnosti iz Beograda u saradnji sa beogradskom Izdavačkom kućom Clio Medija centrom Vojvodine, a uz podršku Fondacije za otvoreno društvo Srbija i Misije OEBS-a u Srbiji.

Izvori: Autonomija i Novosadska novinarska škola

Foto: Medija centar Vojvodine

Podeli:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Napišite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *