

V  
FLEŠIZVEŠTAJ

# PROMENE NA RADIO-TELEVIZIJI VOJVODINE

Analiza programa Radio-televizije Vojvodine  
(januar-jun 2016)

OKTOBAR  
MMXVI

# // PROMENE NA RADIO-TELEVIZIJI VOJVODINE //

msr Stefan Janjić

Počevši od maja 2016, na Radio-televiziji Vojvodine dogodio se čitav niz naglih kadrovskih promena, koji je zahvatio kompletnu upravu i uredništvo informativnog programa na pokrajinskom javnom servisu. Ove smene teško je tumačiti van političkog konteksta, budući da su se dogodile neposredno nakon parlamentarnih i pokrajinskih izbora, održanih 24. aprila 2016. Priroda ovih smena, ali i njihov odraz na kvalitet programa RTV-a pokrenuli su mnogobrojne diskusije u javnosti. Dok su premijeri Srbije i AP Vojvodine Vučić i Mirović izneli stav da su smene sprovedene u skladu sa zakonom i interesima pokrajinskog javnog servisa, zaposleni na RTV-u izneli su u otvorenom pismu dijametralno suprotnu tvrdnju, prema kojoj su smene bile političke prirode, neargumentovane i nepropisne.

U nameri da podstakne argumentovanu raspravu o uzrocima i posledicama smena, kao i uz uverenje da se izmene u uređivačkoj i programskoj koncepciji RTV-a moraju obavljati transparentno, zakonski i demokratski, na osnovu programske analize, isključivo u skladu sa javnim interesom i funkcijom javnog servisa, koji je u vlaništvu i u službi građana, Novosadska novinarska škola organizovala je 26. maja javnu debatu na kojoj je više od 20 učesnika govorilo o profesionalizmu RTV-a.

Opsežni monitoring javnih servisa, koji je NNS sprovodila tokom prvih šest meseci 2016. godine, a koji je obuhvatio sve segmente programa – informativni, kulturni, zabavni, sportski, dečiji i verski – omogućio je komparativnu analizu kvaliteta programa RTV-a u periodu pre uredničkih smena i nakon njih. Kako bi širina i kontekst promena bili jasniji, na ovom mestu ćemo predstaviti objedinjenu hronologiju događaja koji su pratili proces smena.

- |           |   |
|-----------|---|
| 24. april | Na redovnim pokrajinskim izborima najveći broj glasova osvojila je lista „Aleksandar Vučić – Srbija pobeđuje“ (44%), dok je skor Demokratske stranke bio petostruko lošiji. Time je DS nakon 16 godina izgubila vlast u Vojvodini, a nova pokrajinska vlada formirana je 20. juna, na čelu sa Igorom Mirovićem. |
| 30. april | Ministar unutrašnjih poslova i tadašnji potpredsednik Srpske napredne stranke Nebojša Stefanović izjavio je kako su opozicione partije daleko zastupljenije od SNS-a na programima javnih servisa, a naročito na Radio-televiziji Vojvodine. Ovu tvrdnju demantuju rezultati istraživanja NNS, koji             |

pokazuju da je SNS bila daleko najzastupljenija stranka na RTS-u i RTV-u, kako za vreme predizborne kampanje, tako i pre nje.

4. maj Smenjen je direktor programa Radio-televizije Vojvodine **Slobodan Arežina**. Na mesto vršioca dužnosti za tu funkciju postavljena je **Slavica Subotić Braun**.
9. maj Novinar **Dragan Gmizić** uputio je otvoreno pismo UO RTV, u kome ih je pozvao da preispitaju odluku o smeni Arežine.
13. maj Generalni direktor RTV **Srđan Mihajlović** podneo je ostavku, a na mesto vršioca dužnosti za tu funkciju postavljen je **Miodrag Koprivica**, koji će 6. jula i formalno postati direktor. Mihajlović je u ostavci naveo da je „posle više od tri godine vođenja Javnog medijskog servisa procenio da je u interesu te kuće da podnese ostavku“.
17. maj Glavna i odgovorna urednica Prvog programa RTV-a **Marjana Jović** podnela je ostavku, a na mesto vršioca dužnosti za tu funkciju imenovana je **Nada Kalkan**. Istog dana su smenjeni i drugi urednici RTV-a, a o ovoj odluci obavešteni su telefonom.
18. maj Pet novinarskih udruženja – **NUNS, NDNV, ANEM, AOM** i **Lokal pres** – pozvali su međunarodne organizacije da se oglase povodom „političkog nasilja“ na Radio-televiziji Vojvodine. **UNS** je ekspresne promene nazvao neprihvatljivim, dok je **BIRODI** ocenio da novo rukovodstvo pretvara RTV u perjanicu vlasti.
19. maj Više od **stotinu zaposlenih na RTV-u** uputilo je javnosti otvoreno pismo, u kom se od v.d. rukovodstva zahteva objašnjenje zašto je došlo do naglih smena bez ikakvih argumenata i da li je posredi političko upodobljavanje pokrajinskog javnog servisa.
19. maj Komentarišući smene na RTV-u, premijer Srbije **Aleksandar Vučić** izjavio je da je sve učinjeno „čisto i u skladu sa zakonom“.
20. maj Pokrenuta je kampanja „Podrži RTV“ na Jutjubu, tokom koje je više od 50 javnih ličnosti – novinara, umetnika i sportista – snimilo kratke video-apele u znak podrške zaposlenima na RTV-u. Kampanji su se, između ostalih, priključili **Suzana Trninić, Radoslav Milenković, Mira Banjac, Katarina Žutić, Marko Vidojković, Vasil Hadžimanov** i **Marko Somborac**.
23. maj Ispred Studija M održan je prvi protest „Podrži RTV“, na kome je istoimena inicijativa zatražila obrazloženje za smene urednika, prezentera i novinara, ali i ostavke kompletnog novog rukovodstva.
23. maj **Dunja Mijatović** iz OEBS-a izjavila je da je „zabrinuta u vezi sa odlukom da se preko noći smeni ceo uređivački kolegijum“.
25. maj V.d. glavnog i odgovornog urednika Prvog programa RTV-a **Nada Kalkan** izjavila je da su zahtevi inicijative „Podrži RTV“ neosnovani, jer je UO RTV legalno izabran i ima pravo da bira svoj tim.

30. maj Održan je drugi po redu protest „Podrži RTV“, ovoga puta ispred zgrade Televizije. Ponovljeni su zahtevi inicijative, a okupljenima su se obratili glumac Radoje Čupić, profesor Rade Veljanovski, kolumnista Teofil Pančić i drugi.
13. jun Održan je treći po redu protest „Podrži RTV“, a organizatori su priredili performans u vidu „Otvorenog studija“, u kojem su učestvovali Daško Milinović, Zoran Kesić, Viktor Marković i Tibor Jona.
14. jun Emitovano poslednje izdanje „Radara“, emisije koja je odlukom novog rukovodstva RTV-a skinuta sa programa. Neposredno pre odjave prikazana je oprostajna izjava urednice Marine Fratucan, koja je odluku o ukidanju ocenila kao političku, jer „očigledno ne bi trebalo istraživati, analizirati i donositi priče koje se ne sviđaju premijeru“. Kolegijum Informativnog programa izdao je saopštenje u kojem su iznete zamerke na račun profesionalizma Marine Fratucan.
17. jun „Cenzolovka“ objavljuje zapisnike sa sednica RTV-a, na osnovu kojih je utvrđeno da je Arežina smenjen „u velikoj žurbi“ i da je „sednica na kojoj se glasalo o smeni sazvana suprotno Poslovniku o radu UO RTV“.
17. jun Ispred zgrade RTV-a održan je „kontramiting“, organizovan „protiv anarhije“ i u znak podrške novom rukovodstvu. Na osnovu sinopsisa koji je dospao u javnost, ustanovljeno je da je kontramiting organizovala gradska vlast, uz podršku novoformiranih organizacija „Daj patku tati“ i „Odbrana izborne volje“. Skup je podržalo i nekoliko profesora Univerziteta u Novom Sadu, što je naišlo na osudu Studentskog pokreta Novog Sada.
20. jun Prilikom izlaganja programa nove pokrajinske vlade, Igor Mirović najavio je izgradnju nove zgrade Radio-televizije Vojvodine.
20. jun Održana ulična tribina pod nazivom „Diskreditacija građanske hrabrosti“, na kojoj su učestvovali Marina Fratucan, Dragoljub Petrović, Bojana Jovanović i Vanja Đurić.
26. jun Predsednik NDNV-a Nedim Sejdinović najavio je da će grupa novinara i urednika RTV-a podneti tužbu Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu.
1. jul Novo rukovodstvo RTV-a rešilo je da ne produži ugovore sa 22 honorarna saradnika, koji su informaciju o prekidu angažmana dobili telefonom.
4. jul Održan je i četvrti protest „Podrži RTV“, budući da nijedan od zahteva koje je inicijativa iznela nije usvojen. Okupljenima su se obratili Kokan Mladenović, Marko Jakovljević, Dinko Gruhonjić, ali i novinari Mađar soa i Het napa, koji takođe trpe političke pritiske.
9. jul Na Egzitu je, u okviru „Magije dijaloga“ održana tribina o smenama na RTV-u. Govornici su bili Sanja Kljajić, Vanja Đurić i Aleksej Kišjuhas.

19. jul Četiri novinarke informativne redakcije koje su učestvovalе u protestima prebačene su na Radio Novi Sad, dok je Jovana Zdjelarević ostala bez ugovora.
24. jul RTV je prekinuo emitovanje serijala „Ljudi i svedočanstva“, u kojem su zabeležene ispovesti žrtava ratnih zločina na prostoru bivše Jugoslavije. Odluku je donela urednica Nada Kalkan, a kao obrazloženje je naveden „nedostatak programskog interesa za emisijama u ovom formatu“.
31. jul Objavljen je izveštaj istraživačkog portala VOICE o posledicama smena na RTV-u. Ustanovljeno je da je ukupan auditorijum Prvog programa RTV u junu 2016. godine najmanji u proteklih pet godina. Navodi se da je „ukupan broj gledalaca smanjen za šest odsto, rejting za 11 odsto, dužina praćenja programa za šest odsto, dok je ukupan udeo u gledanosti opao za četiri odsto“.
1. avgust Pokret „Dosta je bilo“ saopštio je da je pregledom podataka Uprave za trezor ustanovio da se nevladine organizacije, koje su 17. juna organizovale miting protiv otpuštenih novinara i urednika, finansiraju iz lokalnih budžeta opština u kojima je na vlasti SNS.
2. avgust Istaknuta novinarka RTV-a i članica inicijative „Podrži RTV“ Sanja Kljajić dala je otkaz na pokrajinskom servisu, jer je, kako kaže, bila izložena cenzuri. Osim pritisaka u domenu dnevnog izveštavanja, Sanji Kljajić je obustavljen rad na dokumentarno-istraživačkoj emisiji o pravosuđu u Srbiji.
3. avgust Pokrajinski premijer Igor Mirović izjavio je da je izbor novog rukovodstva RTV-a bio „krajnje profesionalan“.
7. septembar Inicijativa „Podrži RTV“ izdala je proglas, kojim je najavila da ne odustaje od svojih zahteva, uz poziv međunarodnoj zajednici da se jasno odredi prema gušenju medijskih i drugih sloboda u Srbiji.
21. septembar Predstavljena je jesenja programska šema Radio-televizije Vojvodine, kojom je ozvaničeno ukidanje emisija „Radar“, „Gruvanje“, „U nedostatku dokaza“ i „Prostor&ja“.
30. septembar Emitovano je poslednje izdanje „Alarma“ Daška Milinovića i Mladena Urdarevića na Oradiju, budući da dvojici voditelja uprkos izuzetnoj popularnosti emisije nije produžen ugovor.
30. septembar Istraživački centar VOICE navodi da će u narednom periodu čak 111 zaposlenih na RTV-u biti otpušteno. Istovremeno, nova istraživanja auditorijuma pokazuju drastičan pad gledanosti udarnih emisija RTV-a.
5. oktobar Rebalansom budžeta Vlade AP Vojvodine predviđeno je 195 miliona dinara za sanaciju terena na kojem će do 2019. godine biti izgrađena nova zgrada Radio-televizije Vojvodine, najavio je Miodrag Koprivica, generalni direktor pokrajinskog javnog servisa.

Ukupno posmatrano, promene su se odvijale na nekoliko nivoa:

1. **UPRAVNOM:** Generalni direktor RTV SRĐAN MIHAJLOVIĆ podneo je ostavku, a zamenio ga je MIODRAG KOPRIVICA. Smenjen je direktor programa Radio-televizije Vojvodine SLOBODAN AREŽINA. Na mesto vršioca dužnosti za tu funkciju postavljena je SLAVICA SUBOTIĆ BRAUN.

2. **UREDNIČKOM:** Glavna i odgovorna urednica Prvog programa RTV-a MARJANA JOVIĆ podnela je ostavku. Istog dana su smenjeni i drugi urednici RTV-a, a o ovoj odluci obavешteni su telefonom. Na mesto v.d. urednice Prvog programa postavljena je NADA KALKAN.

3. **NOVINARSKOM:** Novo rukovodstvo RTV-a rešilo je da ne produži ugovore sa 22 honorarna saradnika, koji su informaciju o prekidu angažmana dobili telefonom. Četiri novinarke informativne redakcije koje su učestvovala u protestima prebačene su na Radio Novi Sad. Promenjena je većina voditelja u dnevnim emisijama informativnog i kolažnog tipa.

4. **PROGRAMSKOM:** Ukinute su TV emisije „Radar“, „Gruvanje“, „U nedostatku dokaza“ i „Prostor&ja“, kao i „Alarm“ na Oradiju. Uz to, prekinuto je emitovanje serijala „Ljudi i svedočanstva“, a iz „Dnevnika“ je izbačeno uživo uključenje u „Pravi ugao“ sa LJUBICOM GOJGIĆ. Sa druge strane, uvedena je emisija „Ino-strane“ čiji je autor i voditelj Nemanja Starović, istaknuti član Srpskog pokreta obnove. Nekadašnji termin „Razglednica“ podeljen je na dva polučasovna segmenta pod nazivom „Vojvodinom“ i „Novosadske razglednice“, a u novu ponudu RTV-a ubrajaju se i emisije „Ženska posla“, „Univerzitet“ i „Zdravoskop“. Takođe, najavljeno je i ujedinjenje jutarnjih programa Radija Novi Sad, Radija Beograd 2 i dopisništva Radija Beograd u Nišu. Zajednički jutarnji program, pod nazivom „Na tri vode“ emitovaće se svakog radnog dana od 6 do 8 časova izjutra.

5. **POLITIČKO-IDEOLOŠKOM (?):** Novo uredništvo, kao i šef centralnog deska BUDIMIR MARKOVIĆ, ocenili su po preuzimanju dužnosti da je dosadašnji informativni program RTV bio politički pristrasan, te da će u tom svetlu insistirati na promenama. Uticaj tih promena na kvalitet programa delimično je vidljiv u monitoringu koji je NNŠ sprovodila od januara do juna 2016, a svakako će i ubuduće biti predmet analize.

6. **FINANSIJSKOM (?):** Novo uredništvo najavilo je uštede, što je bio jedan od argumenata na osnovu kojih je prekinut ugovor sa MARINOM FRATUCAN i sa 22 honorarna saradnika. Celovit uvid u delotvornost mera štednje biće moguć tek nakon objavljivanja godišnjeg finansijskog izveštaja Radio-televizije Vojvodine.

Kada je reč o kvalitativnim i kvantitativnim promenama u informativnom programu televizije, možemo ih – u skladu sa tipom posmatranih emisija – razvrstati u tri grupe različitog intenziteta. Bez uočenih promena (1) nastavljeno je emitovanje autorskih TV emisija poput

„Sučeljavanja“, „Presije“, „Politbira“ i „Pravog ugla“. Minimalne promene (2) zabeležene su u emisijama kolažno-informativnog tipa, tj. u „Jutarnjem programu“ i „Razglednicama“ (pre no što su razdvojene na „Novosadske razglednice“ i „Vojvodinom“). U „Jutarnjem programu“ su izmenjeni prezenteri i snižen je udeo komunalnih tema, dok je proširen prostor za obrazovanje i nauku, ali i za mahom nekontroverzne teme poput kulture i sporta. Uočene promene u „Razglednicama“ pre svega se odnose na promenu prezentera, dok je žanrovska i tematska struktura emisije ostala gotovo neizmenjena. Primetne promene (3) prisutne su u centralnim informativnim emisijama RTV-a, „Dnevniku“ (D) i „Vojvođanskom dnevniku“ (VD), na kojima su uredničke smene ostavile najviše traga.

Istraživanje je obuhvatilo po 24 izdanja D i VD u periodu od 18. januara do 29. juna, a sprovedeno je prema kodnom protokolu sa 17 kategorija i 148 varijabli. Treba napomenuti da je korpus koji obuhvata period *pre* promena znatno širi (18xD i 18xVD) od korpusa za period *nakon* promena (6xD i 6xVD), ali je i ovakav uzorak dovoljan da bi se stekla osnovna slika o prvim odrazima uredničkih smena na kvalitet informativnog programa pokrajinskog javnog servisa. Promene se ogledaju u sledećem:

1) **Snižen je žanrovski diverzitet** informativnih emisija, sa tendencijom povećanja udela osnovnih informativnih žanrova (vesti, izveštaja i saopštenja), te smanjenja prostora za analitičko i istraživačko novinarstvo. Učestalost izveštaja je povećana, kako u D (30% ↗ 49%) – tako i u VD (36 ↗ 49%), dok je udeo tematskih paketa prepolovljen u odnosu na period pre uredničkih smena. Na smanjenje žanrovskog diverziteta uticala je i odluka novog uredništva da iz D isključi intervju koji je u vidu najave za polemičku emisiju „Pravi ugao“ bio uživo emitovan iz beogradskog studija. Izbačeni segment je doprinosa žanrovskoj raznolikosti i dinamičnosti D, a često se javljao u ulozi analitičkog „dodatka“ prethodno emitovanim vestima ili izveštajima. Kao izuzetan primer žanrovske jednoličnosti može se navesti izdanje VD od 13. juna, gde je među prvih deset jedinica analize čak osam takozvanih „čitanaca“, bez ikakvih tonskih inserata, što ostavlja utisak da se uredništvo u velikoj meri oslanja na agencijske vesti i vladina/stranačka saopštenja.

2) **Povećan je udeo pseudodogađaja.** Udeo aktuelnih događaja koje organizuje vlast povećao se u D (16% ↗ 33%), kao i udeo pseudodogađaja (7% ↗ 12%), dok je udeo medijskih inicijativa opao (19% ↘ 10%). Kada je reč o VD, aktuelni događaji koje organizuje vlast su pre uredničkih smena na RTV-u bili povod za izveštavanje u 16% jedinica analize, a nakon promena u 25%. Neznatno je povećan i udeo pseudodogađaja, dok se udeo spontanih aktuelnih događaja smanjio. Zastupljenost medijskih inicijativa identična je u oba posmatrana perioda (17%). Iako im je intenzitet smanjen, plasiranje pseudodogađaja nastavljeno je i nakon izbora, što sledu „kampanja pre kampanje“ i „kampanja van kampanje“ dodaje i treći činilac: „kampanja posle kampanje“.

3) **Akcentat je pomeren sa unutrašnje na spoljnu politiku; povećana je zastupljenost priloga iz oblasti kulture i umetnosti.** Udeo priloga o politici i delatnosti vlasti opao je u obe posmatrane emisije (D: 23% ↘ 16%; VD: 17% ↘ 11%). Istovremeno, zabeležena je veća tematska zastupljenost spoljne politike (D: 7% ↗ 10%; VD: 6% ↗ 11%), kao i veća zastupljenost vesti iz sveta (D: 9% ↗ 16%; VD: 6% ↗ 9%). U obe emisije, a pogotovo u D, proširen je prostor za oblasti kulture i sporta. Nakon uredničkih smena češće se izveštavalo o obrazovanju i nauci, a ređe o Kosovu i ekonomskim temama. Na ovom mestu valja skrenuti pažnju i na nebalansirano izveštavanje RTV-a o uredničkim smenama i reakcijama koje su usledile, budući da su akteri koji podržavaju smene na pokrajinskom javnom servisu, u poređenju sa akterima koji se smenama protive, u nekoliko navrata dobijali daleko povoljnije uslove za ispoljavanje svojih stavova. Na primer, 19. maja emitovana je vest o saopštenju programskog saveta RTV-a, koji je zatražio da novo rukovodstvo obrazloži odluku o kadrovskim promenama. Nakon toga je emitovana dvostruko duža vest sa izjavom premijera Vučića koji podržava smene i optužuje bivše rukovodstvo za bliskost sa DS-om i LSV-om. Istovremeno, skup „Stop anarhiji“ je mnogo detaljnije praćen od skupova pokreta „Podrži RTV“, a u D od 13. juna je u tekstu prezentera navedeno da iza kontramitinga „stoje profesori Novosadskog univerziteta koji izražavaju zabrinutost zbog političkog stanja i izazivanja nestabilnosti u Srbiji i Vojvodini i Republici Srpskoj“. Nije, međutim, navedeno koji profesori su podržali protest, pa se može steći pogrešan utisak da je reč o opštem konsenzusu na Univerzitetu u Novom Sadu povodom ovog pitanja.

4) **Povećana je zastupljenost izvršne vlasti.** Ukoliko uporedimo period pre smena na RTV-u i period nakon njih, procentualni porast zastupljenosti u VD beleže izvršna vlast, državna administracija i pokrajinske institucije vlasti, a najviše subjekti iz oblasti kulture, čija je učestalost udvostručena (6% ↗ 12%). Sa druge strane, smanjen je udeo tonskih inserata nezavisnih institucija, policije i vojske, stranaka – kako vladajućih, tako i opozicionih, te udeo sportskih i rekreativnih institucija. Kada je reč o D, povećan je udeo stranih i međunarodnih aktera (21% ↗ 28%), kao i udeo nosilaca izvršne vlasti (10% ↗ 17%), umetnika (2% ↗ 5%) i sportista (8% ↗ 12%). Istovremeno, smanjena je zastupljenost pripadnika zakonodavne vlasti, ekonomskih subjekata i udruženja građana.

### ZAKLJUČNA RAZMATRANJA

Premijer Srbije Aleksandar Vučić je u nekoliko navrata izjavljivao kako su oba javna servisa – RTS i RTV – pristrasni, te kako je njihovo izveštavanje usmereno protiv Vlade Srbije. Premijer Vučić je takođe, u dva navrata, pokrajinski javni servis nazivao „Pajtićevom i Čankovom televizijom“, napominjući da ne želi da gostuje na RTV-u. Krajem aprila, Nebojša Stefanović, ministar unutrašnjih poslova i tadašnji potpredsednik SNS-a, izjavio je kako na



RTS-u, a pogotovo na RTV-u, ima više opozicije nego vladajućih stranaka. Ovakve ocene predstavnika izvršne vlasti doprinele su neargumentovanoj raspravi o profesionalizmu RTV-a, pri čemu su lični utisci naširoko iznošeni namesto relevantnih podataka o diskursu javnih servisa. Istraživanja Novosadske novinarske škole pokazuju da je SNS i pre uredničkih smena bio daleko najzastupljenija partija u centralnim informativnim emisijama. U martu 2015. godine 52% svih političkih aktera u „Vojvođanskom dnevniku“ pripadalo je SNS-u, dok je DS imao zastupljenost od 18%, a SPS od 8%. Godinu dana kasnije, tokom predizborne kampanje 2016. godine, SNS je imao udeo od 36%, DS od 13%, a SPS od 3%. Na netačne procene o disbalansu i pristrasnosti u korist opozicije oslanjalo se i novo rukovodstvo, što svakako predstavlja loš temelj za izgradnju nove uređivačke i programske politike.

Longitudinalna istraživanja NNS pokazuju kako se program RTV-a od 2006. godine – kada je izvršena transformacija državnocentrične RTV Novi Sad u javni servis – do 2016. poboljšao u svim segmentima: povećan je programski diverzitet, pokrenuti su TV i radijski formati koji promovišu pitanja od javnog interesa, udeo medijske inicijative podignut je u informativnim emisijama za čak 16% (2006 – 3% ↗ 2016. – 19%), a ojačana dopisnička mreža doprinela je većoj zastupljenosti gradova i sela Vojvodine kao mesta izveštavanja (2006 – 22% ↗ 2016. – 34%). Na RTV-u je, počevši od maja 2016. sproveden niz promena – na upravnom, uredničkom, novinarskom, programskom, političko-ideološkom i finansijskom nivou. Neke od tih mera negativno su se odrazile na programski diverzitet i opšti kvalitet programa RTV-a, te bi ih valjalo preispitati. Odluke o budućem uređivačkom konceptu pokrajinskog javnog servisa trebalo bi donositi bez ostrašćenosti, neargumentovanih rasprava i paušalnih procena, uz poštovanje načela javnog interesa i medijskih zakona.

Novosadska novinarska škola će i ubuduće, u svetlu naglih uredničkih smena na RTV-u, analizirati program pokrajinskog javnog servisa, kako bi se u potpunosti sagledale pozitivne i negativne posledice takve odluke. ■



REZULTATI ŠESTOMESEČNOG  
MONITORINGA JAVNIH SERVISA

