Izdavaštvo
Izdavaštvo Novosadske novinarske škole čine tri edicije:
– „Medijske reference“
– „Medijska sfera“
– „Entelehija“
U okviru edicije „Medijske reference“ izdaju se užbenici, vodiči i praktikumi za novinare, studente novinarstva, za prosvetne radnike i edukatore.
Pod edicijom „Medijska sfera“ objavljuju se rezultati medijskih istraživanja i monitoringa medija, kao i smernice za bolju praksu.
Edicija „Entelehija“ je osnovana kako bi se podržali mladi istraživači da objave svoje diplomske, master i doktorske radove.
Sve publikacije NNŠ-a izdate u okviru sve tri edicije mogu se čitati i preuzeti u nastavku.
Mobilizacija za zaštitu javnog interesa u medijima: Mapiranje dobrih praksi medijskog aktivizma
Medijski aktivizam može biti usmeren ka promenama u medijskim institucijama, medijskim politikama, medijskim sadržajima i praksama, ali i ka stvaranju alternativnih medija, odnosno prostora koji pružaju sadržaje od javnog interesa i promovišu demokratske vrednosti. Imajući to na umu, osim dobrih primera medijskog aktivizma koji nudimo,…
Vrline javne, poroci tajni
Novosadska novinarska škola je i ove godine sprovodila monitoring medijskog izveštavanja o izborima, nastavljajući time tradiciju dugu 25 godina. Istraživački tim Novosadske novinarske škole primenjivao je tokom prethodne dve i po decenije različite metodološke pristupe, nastojeći da sveobuhvatno sagleda diskurs novina, radija, televizije, portala i društvenih mreža u periodu…
Visok profesionalizam slabog dometa: Samoregulacija medija u Srbiji
Kritička procena etičkih kodeksa i samoregulatornog medijskog okvira u Srbiji, koja je u osnovi ovog istraživačkog izveštaja, sprovodi se paralelno sa donošenjem novih medijskih zakona (Zakon o javnom informisanju i medijima i Zakon o elektronskim medijima). U procesu javne rasprave povodom novog Zakona o javnom…
Predlog praktične politike: Uvođenje medijske pismenosti na fakultetima gde se obrazuju budući učitelji i nastavnici
Novosadska novinarska škola kreirala je dokument praktične politike, kojim se predlaže uvođenje medijske i informacione pismenosti kao obaveznog predmeta na svim fakultetskim smerovima gde se obrazuju budući prosvetni radnici. Dokument je nastao u okviru projekta Unapređenje medijske i informacione pismenosti kroz dijalog s javnim vlastima…
Analiza sadržaja informacija od javnog značaja objavljenih u informativnim programima TV u Srbiji 2022
Informativni programi, komercijalnih televizija sa nacionalnim pokrivanjem, javni servisi i dva kablovska emitera sa razvijenim informativnim programom, auditorijumu u Srbiji pružaju tri sasvim različite medijatizovane svakodnevice, podjednako nedostatne za zadovoljavanje njihovih komunikativnih potreba, pokazaju rezultati medijskog monitoringa gotovo 10.000 minuta koji je tokom avgusta 2022….